Danselederen

I en folkedanserforening har danselederen meget at skulle have sagt!

Hun tilrettelægger aftenens forløb, så alle har glæde af at komme. Alle danse bliver forklaret, så man efter kort tid i foreningen kan følge med.

Hver aften kommer til at bestå af en blanding af danse, man allerede har lært at kende, med et let drys af nyt, så der også er nye udfordringer for de erfarne.

Conny Jakobsen fra Rødding ved Viborg overtog for et par år siden opgaven som danseleder. Og til stor glæde i foreningen er det faldet rigtig heldigt ud - alle danserne er meget glade for Connys evne til at gøre en danseaften varieret og rar og ikke mindst hendes klare måde at forklare selv de mere vanskelige turdanse.

Danselederen:

Spillemændene:

Levende og glad spillemandsmusik hver eneste danseaften!

I Låsby og Omegns Folkedanserforening tillader vi os (ligesom de fleste andre folkedanserforeninger) den luksus at have levende musik hver eneste danseaften.

Vores spillemand på violin, Peter Bartholdy, har spillet for os siden 1985. Og for fire år siden fik vi en ny harmonikaspiller, Lise Christiansen, som er blevet en stærkt værdsat makker for Peter.

Musikprøverne på forsiden er prøver på, hvad den "gamle" besætning bestående af Peter og makkeren gennem 25 år, Ingolf Ryum-Nielsen, kunne få ud af god, gammel spillemandsmusik.
Vi regner med på et tidspunkt at kunne præsentere optagelser med det nye makkerpar!